tirsdag den 3. april 2012

LP-skåle

Jeg har længe gået og pønset på at forsøge mig med at lave skåle af gamle LP'ere.
Da jeg for noget tid siden var i en Genbrugsbutik, fandt jeg nogle rigtig gode skiver!
Jeg vil nemlig ikke 'bare' lave en skål, den skal også have betydning for ejeren.

Derfor har jeg valgt plader med kendte og elskede kunstnere, så man kan eje et stykke kreativt og dekorativt idol-kunst - uden det skal være en gammel plakat med flossede kanter ;)

Fremgangsmåden er ret simpel. Man opvarmer ovnen til ca 175-200 grader, lægger LP'en derind over en ovnfast skål af en art, og kort tid efter vil man se LP'en folde sig ned omkring skålen. Derefter kan skålen tages ud (HUSK GRYDELAPPER.. HOT STUFF!) og ønsker man at arbejde lidt mere med formen kan dette også gøres.. Igen, beskyt huden og arbejd lidt hurtigt, for når den køler bliver den seføli stiv igen.

Jeg har lavet skåle med følgende:

- Dirty Dancing... Den elsker alle vi piger vist!
- Elvis .. The King
- Sanne ... Hele DKs ubesejrede Dronning af Rock
- Madonna ... classic skive fra 80'erne
- Whitney Houston ... i anledning af hendes karriere og død.

Take a look here....

 --->

 --->

 --->

 --->

 --->


Og så fandt jeg denne her dekorative lille satan, så den fik også en tur:

 --->



Her er et par billeder af den samlede flok:




Go ahead and try for yourself ... Eller råb op hvis du kan li hvad du ser ;)



1 kommentar:

  1. ADVARSEL!!!

    Opvarmning af vinylplader i en almindelig ovn afgiver ekstremt giftige dampe, der indeholder dioxiner og ftalater; stofferne er blandt de mest kræftfremkaldende, vi overhovedet kender [1] [2]. Dampene er til stede, selv om man ikke kan lugte dem.

    Når ovnen bruges til at opvarme vinyl, sætter der sig rester af de farlige stoffer på indersiden af den, der senere videregives til maden. Da der er tale om ekstremt giftige stoffer, som optages endnu mere effektivt gennem maven end ved indånding, bør man OMGÅENDE stoppe med at bruge en ovn, der har været brugt til at lave vinylskåle, og sikre sig at ovnen ikke bliver genbrugt, efter den er bortskaffet.

    Fødevarer bør holdes strengt på afstand af selve vinylskålene, og skålene bør kasseres.

    Erstat hurtigst muligt indlægget med en advarsel. Tak.

    [1] https://da.wikipedia.org/wiki/Dioxin
    [2] http://plasticisrubbish.com/2008/06/03/dioxins-poisons-contamination/

    SvarSlet