søndag den 1. maj 2011

Award !

Jeg har fået den ære at modtage en Award fra min med-blogger Sarah!

Da jeg er så ny i blog-verdenen at jeg ikke er helt sikker på hvad en Award herinde ER, skyndte jeg mig at lave dette billede, just in case jeg aldrig får en Award igen hehe ;)
Ved nærmere eftersyn så virker det til at man får Award'en fordi nogen synes godt om ens blog... Så tusind tak! :D Glad for at nogen finder mit lille univers spændende :)
Glæden er gensidig da jeg også meget gerne læser madeBYbrink og bruger Sarah som blog-mentor hehe... ;) Desuden skal man vist svare på et spørge-skema og tilsidst sende 'faklen' videre ved at udvælge nogle af de blogs man kan lide og give Award'en videre til dem. OK here goes:


Hvorfor startede du med at blogge?
Jeg startede med at blogge fordi jeg pludselig havde mere tid på hænderne end normalt, og jeg har altid været nysgerrig på hvad det hersens blog er for noget. Faktisk var det også for at researche til en check-lit bog jeg er ved at skrive, men som sikkert aldrig ser dagens lys :p


Hvilke blogger følger du?
Et par venners samt nogle kreative eller på anden måde sjove og spændende blogs som jeg tilfældigvis er faldet over via andres blogs ;)

Favorit make-up mærke?
Til hverdag bruger jeg et miskmask af L'Oreal, MaxFactor, Gosh, Maybelline, Rimmel og en masse andet! Bl.a. en knaldrød Stargazer øjenskygge som jeg købte i London, for den var ikke til at finde herhjemme! Faktisk er jeg også faldet for en rouge fra Tiger som giver mine kinder et fantastisk glow, så nogen mærkevare snob er jeg bestemt ikke! ;) Meeeen hvis der skal gøres ekstra ud af det bruger jeg mine elskede MAC produkter! De er altså bare alle pengene værd 

Favorit tøj mærke?
H&M er jeg glad for, det er skønt tøj til billige penge. Ellers har jeg nærmest altid været sån en anti-mærke-freak, for hver gang jeg kaster min kærlighed på noget unikt (f.eks. Ed Hardy) så går der et par måneder og så går ALLE i det. Og jeg hader at være uoriginal. Så jeg kombinerer hellere alt mulig mærkeligt, end køber mærketøj. Elsker f.eks. Camden Market i London - der finder man alverdens sære sager! ;)


Dit "må ha" make-up produkt?
Mit må have produkt... uha, det vakler imellem en lille klat flydende foundation til de mærke rander under øjnene - eller mascara'en som jo nærmest kan få mig til at se mere levende end død ud. De er lige vigtige, altså!


Din favorit-farve?
Sort. Men den tæller vel egentlig ikke, da sort groft set er 'fravær af lys/farve' .. så ellers er vi ude i: Lilla, turkis, limegrøn og pink som primære. Jeg er til de kølige, men kraftfulde farver, da de klæder mig bedst...


Parfume?
Jeg bruger nærmest aldrig parfume, medmindre jeg skal noget særligt, så jeg har ikke et kæmpe udvalg. Jeg er i virkeligheden flov over at indrømme det, men Brit-Brit's parfume "Curious" er bare god på mig. Fik engang at vide at jeg duftede som 'et lille stykke af himlen' - og så holder man jo ikke op med at bruge den vel? Derudover kan jeg godt lide de lidt friske dufte som DKNY "Be delicious" / "Red delicious" og ellers kan jeg godt lide at bruge Hugo Boss Women, Cool Water, Kenzo og Ralph Lauren Cool.
Din favorit film?
Der er jo en milliard! Jeg elsker eventyrfilm - lige fra Den Uendelige Historie til Ringenes Herre. "Ungdoms -klassikere" som Back to the Future, Ghost, Grease osv.... Sære film med smukke grafiske universer som Coraline, Lemony Snicket, Pan's labyrinth, The Cell m.fl.... Syrede small-town hverdags-drama med de personlige historier i fokus, men også storslåede drama som Pride & Prejudice og Gone with the Wind. Og så har jeg altså en særlig svaghed for bøgerne (og dermed også filmene) med Harry Potter og Twilight! Sidst nye indkøbte er dog gamle film - danske med Dirch Passer samt engelske med Danny Kaye (ææælsker "Hofnarren")!

Hvilket land vil du besøge og hvorfor?
Min store drøm er at komme til USA. Jeg kender efterhånden en del folk derovre, men har aldrig haft råd til rejsen. Derudover trækker Italien.. På min "Bucket-list" over ting-jeg-skal-opleve-før-jeg-dør, står nemlig: Pompeii! Det SKAL jeg bare opleve, jeg er utrolig fascineret af hele historien omkring Pompeii. Scotland vil jeg rigtig gerne tilbage til og opleve lidt mere af. London & Paris er to af mine yndlingsbyer så dem skal jeg helt sikkert besøge igen!


Hvad glæder du dig mest til i nærmeste fremtid?
Frokost... min søsters svendegilde/30-års føsda... samt ferie / tour i Schweiz med Kæresten og bandet :)

Hvilke Blogs sender du Awarden videre til?
Der er jo mange gode at vælge imellem (og nogle af Jer har sikkert fået den før) men hvis jeg skal drysse lidt stjernestøv over de blogs jeg elsker at snuse hos:


GINGER - redhead med et fan-fucking-tastisk job! ;)
... på nye eventyr - pink lady med interessante idéer og observationer!
The Vintage Hausfrau - aldrig har jeg set så lækre cupcakes ;)
Gitte Lacarriere - super dygtig designer, bl.a. stof-decoupage på møbler m.m.
Flyvehavre - simpelthen... gennemført mærkelig!! Glimrende tekstforfatter også ;)

Håber I kunne tænke Jer at være med til at bære Award faklen videre! :)



Hvis I allerede har spillet spillet, så tag det blot som en udtryk for min taknemmelighed over at netop I (med mange flere) beriger min hverdag med kreativ inspiration, hækleopskrifter, sjove billeder og hverdagen udenfor min lille boble ;)

1 kommentar:

  1. Hey! tak for ord og anbefaling! Jeg har allerede leget med, så jeg hopper let over denne gang! Men jeg er glad for du valgte mig anyways!

    SvarSlet