fredag den 9. marts 2012

Lady Blue

Uuuuuuuh, jeg har glædet mig til at komme igang med dette projekt lige siden jeg faldt over denne smukke stol:


Jeg har haft visionen lige siden jeg lagde mine øjne på den hehe....
Synes simpelthen den har de lækreste farver! Normalt ser man denne slags stole i rød, støvgrøn eller karrygul. Men DENNE er jo helt moderne i betrækket :)

Den har stået i vinter-hi hos mine forældre, men min søde mor - som iøvrigt er en fantastisk second-hand dealer - har givet den en kærlig hånd og renset den helt i bund.

SÅ! I morges startede jeg med at dække af, og så blev den store malerpensel taget i brug :) Følg med her...

Afdækning af det smukke sæde

Maleriet begynder

Sådan ser den så ud efter 1. lag maling

Detalje af de skønne udskæringer
Jeg er stadig ikke helt sikker på om den skal forblive ensfarvet, eller jeg skal male nogle stænger eller udskæringerne i nogle af de andre farver fra sædet...

Men nu får den ihvert fald snart 2. omgang maling, og så må vi se hvad den "fortæller" mig ;)

1 kommentar:

  1. Hvor er den flot! Du må ikke gøre noget ved den, lad den være som den er - andet ville være synd! Rigtig smuk, kan du ikke finde palds til den, så kan jeg i alt fald, ha ha :-)

    Knus Tania

    SvarSlet