torsdag den 22. marts 2012

Mixmax

Hey y'aaaaall!

Jeg syntes lige I skulle have et lille indblik i, hvad min tid (bl.a.) er gået med siden sidst. Af kreativiteter, altså! I har jo nok ikke et altoverskyggende behov for at vide hvad jeg spiser til morgenmad, hvad farve mine sokker er og hvad jeg ser i TV osv...

For nylig var jeg til en fantastisk koncert med eet af mine yndlingsbands, Pain of Salvation. I den anledning syntes jeg at det ville være på sin plads at forsøge mig med at flette et bogstav-armbånd med deres initialer seføli... POS. Så jeg tegnede mønsteret og flettede løs. Hel kønt er det ikke, men jeg fandt da ud af hvordan mønstrene virker ;)

OG jeg fik sandelig også lært at flette det famøse "hjerte" armbånd, som egentlig var hele årsagen til at jeg ville lære at flette hehe... Voila:

Ups, hjerterne vender på hovedet haha!

Nå, men nu vi er i garn-verdenen (!) så har jeg efterhånden også fået hæklet en 9-10 bedstemor firkanter. Men det har jeg ikke noget billede af. Og det kan godt blive lidt trivielt. Så jeg besluttede mig lige for at spasse lidt ud og se om jeg kunne lave blomster...

Prøvede mig frem med forskellige størrelser

De er måske simple og ukorrekte (?) men de er da søde nok... ;)

Derudover er jeg også igang med en IKEA skammel som jeg har haft stående et stykke tid. Jeg fik endelig fat i en rigtig lækker okker-gul træmaling, så nu får skammelen ikke lov at stå i fred mere. Den har fået 1. lag maling, og jeg har tænkt mig at 'trinnene' skal have decoupage i nogle gule/orange/brune (lidt retro agtige) farver. Så det bliver en rigtig hyggelig, solrig bedstemor skammel som kan gøre enhvert køkken glad ;)
Billede kommer senere, promise.

I kan dog få et billede af dette spejl som også netop har fået en makeover:

Fra sløjt til spøjst!

Før havde det en kedelig brun ramme, og var sådan eet som man gik forbi, fordi man var så vant til det ... Men en dag kom jeg til rigtigt at kigge på det, og det slog mig 'mettevuns' at jeg havde en rest grøn maling i praktisk talt samme nuance.
Og ja - så var idéen født. Det er virkelig kommet til sin ret nu, synes jeg :)

That's all for now, folks...!


TEASER:
Næste gang kommer der noget om avis-neglelak + en award !!!
Stay tuned!

1 kommentar:

  1. Jo jo jo...vi vil vide hvad farve sokker du har på....pleaseeees.

    SvarSlet