mandag den 12. marts 2012

Sommer-drømme

For dem som kender mig, kan denne overskrift måske lyde lidt spøjs.
Jeg er nemlig ikke egentlig særlig glad for sommer!

Ser du, sol og varme spiller ikke specielt godt sammen med lys, sart hud og et ekstra lag spæk! ;) Hvilket er årsagen til at jeg mest af alt tenderer en lyserød mummitrold om sommeren. Højsommeren er for varm og for skrap. Jeg får lyst til at hvæse ad solen og lægge mig i en fryser med mit strandtæppe og en vampyr-bog.

De få gange jeg har gjort en seriøs indsats for at blive lækkerbrun er jeg blevet vildt skuffet. Min hud bliver bare rød, skaller og så bleg igen. Suk. Nå ja, bortset fra de fregner som solen tilfældigt har drysset over min næse og kinder - næsten som en lille hån: Se, du kan godt blive brun, men kun på små bitte områder, ha!

Let's just say: Jeg bliver aldrig nogen strandløve! ;)


Derimod ELSKER jeg FORÅR!
Og jeg er villig til at strække mig så langt som at tage for-sommeren med..
Når alt pibler op, springer ud, bliver lysegrønt - det gør mig så glad!
Når den milde forårs-sol er færdig med at lyse på alle de pletter i lejligheden der mangler en støvklud, så nyder jeg dens komme i fulde drag :)

Der har været et par smukke dage her i Marts, hvilket har fået mig til at tænke på noget jeg savner....

Et barndomsminde om en nabohave, som havde 2 æbletræer.
Imellem disse æbletræer hang der en hængekøje.
En skøn, gammeldags een - noglegange med et skønt gammeldags tæppe.
Jeg elskede at ligge i den hængekøje en mild forårs/sommer dag og mærke en let brise på min hud. At kigge op imellem træernes grene og se solen spille imellem de grønne blade. Bare lade sig døse hen i naturens kærtegn og lyde - dét er ren afslapning og sjælefred.

 


Så jeg drømmer om engang at få et hus. Med en have. Med 2 træer. Med en hængekøje imellem. Med et tæppe i... Og bare nyde livet på barndoms-manér :)

Det er mine sommer-drømme ...


2 kommentarer:

  1. Det lyder da også rigtig hyggeligt :) En hængekøje er også ultimativ sommerhygge.. Nu nævner du sådan en gammeldags hængekøje, men jeg vil egentlig gerne anbefale en god udendørshængekøje, som jeg selv har derhjemme og den er skøn! Du kan se et eksempel her:
    http://www.casalounge.dk/produkter/14-haengekoejer-i-elltex-materiale/

    Go' sommer! :)

    SvarSlet
  2. Her finder du også masser af fede hængekøjer i alle prislag www.kojeshop.dk og de yder en super service.

    Har selv handlet der flere gange idet jeg ofte bruger hængekøjer som gave.

    SvarSlet