søndag den 27. marts 2011

Sprut & Sprit

Var du med til Earth Hour?
Du ved, den ene dag om året hvor man symbolsk slukker lyset i en time for at spare på strømmen og lave et 'statement'. Jeg plejer at deltage velvilligt derhjemme, på trods af at jeg ved stearinlys udleder mere C02 end en god sparepære, men i år gik det ikke helt som planlagt...

En flok veninder og jeg havde aftalt at vi skulle ud og spise og derefter finde et arrangement i byen som også holdt Earth Hour. Så kunne vi rigtig sidde i stearinlysenes skær og diskutere miljø-politik og isbjørne (nok mest det sidste)!
Det skulle dog vise sig at være skrup-umuligt at finde et sted i kommunen som afholdt E.H. arrangementer!! Det tætteste vi kom, var at få restauranten til at dæmpe lyset, og det er nok ikke særlig klimavenligt når det kommer til stykket... Oh well, så kan vi jo overveje at lave vores eget arrangement næste år!

Aftenen var dog ganske vellykket alligevel ;) Jeg trodsede min tandpine, spiste en fabelagtig middag på båd-restauranten Den Fede Ælling og grinede mig til tårer over en anekdote om en gut ved navn smiley-brian.. Senere indtog vi stribevis af Strawberry Daquiries der smagte som dråber fra himlen! Det var nærmere dessert end det var sprut.... Mmm... :)


Idag var mere rolig, lad os bare kalde den doven, men jeg kom da i det mindste lidt videre med mit decoupage projekt (se under Kreativ for en nærmere beskrivelse).
Jeg var ikke tilfreds med bordets farve, så denne gang blandede jeg en mørk bejdse op med en god sjat sprit, og nu har det fået et mørkere, varmt retro-look. Jeg tror det kommer til at fungere bedre, og jeg glæder mig til dagslyset så jeg kan komme videre!

Jeg har købt en ny bog og nu vil jeg læse mig tværs igennem midnat...
Godnat derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar