torsdag den 22. september 2011

Day 22: Trees



Dagens udfordring hedder simpelt nok bare træer. Og dem er der heldigvis mange af.
Jeg tog en lille omvej på vej hjem for at finde nogle ekstra gode træer ;)

Jeg kom gående af en smal sti. Yndlingsmusikken bragede i ørerne og den sjældne efterårs-sol varmede min blottede nakke. Pludselig var jeg ved at miste balancen, da jeg trådte i noget glat og smattet. Min første tanke var naturligvis at nu kunne jeg bruge de næste ti minutter på at okse rundt og tørre hundelort af i det høje græs, som en træ-benet pirat på speed! Efter et kort blik-kast nedaf blev mine bange anelse heldigvis gjort til skamme, for det viste sig at det som jeg havde trådt i, var nedfalden frugt fra et Mirabelle træ. Et yndigt eet af slagsen, hvis jeg må være så fri. Jeg skøjtede forsigtigt tættere på - i det gul-brune inferno af halvråddent nedfald og aggressive, alkoholiserede bier - og fik snuppet dette billede. Med solen lettere synlig gennem bladene OG (som den opmærksomme beskuer nok allerede har opdaget) en enkelt mirabelle som stædigt hægter sig fast, på trods af sine ligesindedes masseudvandring. Stærkt. Håbefuldt.

Dét syntes jeg egentlig var både smukt, poetisk og meget symbolsk.

Passer faktisk rigtig godt på min egen nuværende situation...

Derfor valgte jeg at dele netop dette billede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar